Audi A7 al doilea coupe cu patru uşi din Ingolstadt a fost
lansat oficial, după prezentarea neoficială din timpul weekendului.
Acest nou model nu înşeală aşteptările celor care au admirat
conceptul Sportback prezentat anul trecut, urmând destul de fidel
imaginea prototipului. Forma nu este întâmplător aleasă şi
cine îşi mai aminteşte elegantul Audi 100 S Coupe, poate
uşor să identifice de unde s-au inspirat designerii germani atunci
când au creat partea din spate. Partea din faţă nu diferă
însă foarte mult de cea a noului Audi A8, formele avangardiste ale
conceptului fiind temperate în versiunea de serie.
Audi îşi pune
mari speranţe în acest nou model , privindu-l ca pe o combinaţie
între un sedan, coupe şi Avant, moştenind de la fiecare tip de
caroseriei – în ordinea enumerării anterioare- confortul, eleganţa,
şi spaţiul. Ca dimensiuni acest nou automobil de nişă îşi
respectă indicativul A7 şi integrează perfect între Audi A6 şi A8,
având o lungime de 4,97 metri, o lăţime de 1,91 m şi o înălţime de
1,42 metri. Aceste dimensiuni sună foarte cunoscut pentru
fanii Porsche Panamera, coupe-ul cu patru uşi din curtea Porsche
având doar doi cm în plus în dreptul lăţimii. Audi A7 este, astfel,
ceva mai mare decât Mercedes-Benz CLS, modelul cu care va rivaliza
direct, Panamera şi Rapide plasându-se într-o clasă a lor la care
Audi nu are acces. Noul Mercedes-Benz CLS va apărea însă tot în
această perioadă şi atunci vom putea trage concluziile mai
pertinente.
În interior
liniile conceptului sunt redate cu sfinţenie, germanii mergând pe
tuşe uşor mai avangardiste decât la limuzinele care flanchează noul
A7, iar calitatea materialelor şi a asamblării pare să tindă spre
Audi A8. Consola este un amestec de tendinţe moderne (vezi gurile
de aerisire asimetrice) cu accente clasice, aici am putea numi
lemnul (parcă prea prezent, ca o observaţie subiectivă).
În materie de spaţiu, acest model pe
care îl numim generic „coupe cu patru
uşi” dar
care are de fapt 5, oferă un
spaţiu demn de o limuzină pentru pasageri, dar la fel ca şi
în cazul lui CLS, doar patru ocupanţi sunt bineveniţi la
bord. Portbagajul înghite 535 litri şi tocmai datorită
hayonului tip hatchback, acest model poate ajunge prin rabatarea
banchetei spate la un volum de 1.390, care nu se poate compara cu
un Avant, dar este mult peste ceea ce poate oferi un sedan de
gabarit similar.
Motorizările
oferite pentru noul Audi A7 sunt patru momentan, toate V6 cu
injecţie directă. Gama se împarte în mod egal între benzină şi
Diesel. Cele 2 pe benzină sunt 2.8 litri V6 ce dezvoltă 204
CP şi 3.0 TFSI ce produce 300 CP. Sunt disponibile doar cu
transmisia S-Tronic cu 7 trepte şi tracţiunea quattro. Cel mai
puternic motor disponibil momentan propulsează A7 până la 100 km/h
în 5,6 secunde, în condiţiile în care are emisii de doar 190 g/km.
Amatorii de Diesel au de ales între un TDI de 3.0 litri în
versiunea de putere de 204 CP sau 245 CP. Cel mai puternic
Diesel atinge 100 km/h în 6,5 secunde, iar versiunea economică îi
va umple de mândrie pe cei cu priorităţi ecologiste, având emisii
de 139 g/km şi un consum mediu de 5,3 litri la 100 km parcurşi.
Foarte impresionant pentru un automobil cu pretenţii de
lux.
Un alt avantaj
al lui Audi A7 este reprezentat de preţuri, în Germania acest model
urmând să aibă un preţ de bază de 51.500 euro, conform presei
germane. Expunerea oficială publicului larg se va consemna la
Salonul de la Paris, imediat urmând să intre
în showroom-uri. În concluzie, putem spune că la prima vedere noul
Audi A7 este un fel de CLS pentru contabili, având un stil mai
puţin entuziasmant şi o prezenţă ceva mai discretă, dar se
revanşează pe partea economică.